ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2014-08-04 15:28:05 przez Wiesław Kopeć

Akapit nr - brak tytułu

ZARZĄDZENIE NR 31/2009
BURMISTRZA GMINY I MIASTA NOWE MIASTECZKO
z dnia 31 lipca 2009
 
w sprawie: Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego
w Nowym Miasteczku
 
                                   Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku
o samorządzie gminnym /Dz. U. Z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ nadaje się
 
 
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIEJSKIEGO W NOWYM MIASTECZKU
 
DZIAŁ I
Organizacja wewnętrzna urzędu
 
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
 
§ 1. Regulamin określa organizację wewnętrzną i zasady funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku a także zadania i zasady ich realizacji, zakres działań kierownictwa urzędu i poszczególnych referatów i stanowisk pracy.
§ 2. Siedzibą Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku jest miasto Nowe Miasteczko ul. Rynek 2.
§ 3. Urząd jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.
§ 4. Czas pracy urzędu określa regulamin pracy urzędu
§ 5. Urząd jest jednostką budżetową i realizuje zadania gminy:
  1. zadania własne gminy,
  2. zlecone i powierzone,
  3. wynikające z porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej
  4. pozostałe, w tym określone statutem, uchwałami rady i zarządzeniami burmistrza.
§ 6. 1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy
w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
  1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
  2. wykonywanie – na podstawie udzielonych upoważnień – czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań Gminy,
  3. zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
  4. zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy,
  5. prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
  6. wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
    1. przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
    2. prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
    3. przekazywanie akt do archiwów,
    4. realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
  7. realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy,
 
§ 7. 1. Przy załatwianiu spraw stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej
2. Sposób wykonywania czynności biurowych i kancelaryjnych regulowany jest rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 22 grudnia 1999 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112, poz. 1319 ze zm.)
 
§ 8. 1. Funkcjonowanie Urzędu opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, hierarchicznego podporządkowania, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.
2. Realizując swoje zadania pracownicy urzędu działają mając na względzie zachowanie:
  1. praworządności,
  2. służebności wobec społeczności lokalnej,
  3. racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym.
 
Rozdział 2
Zasady sprawowania funkcji kierowniczych
 
§ 9. 1. Urzędem kieruje burmistrz
2. Burmistrz jako kierownik urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
3. Do wyłącznej kompetencji burmistrza należy:
  1. kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
  2. składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem
i udzielanie upoważnień w tym zakresie,
  1. określanie polityki kadrowej i płacowej,
  2. zatwierdzanie zakresu czynności i odpowiedzialności pracowników oraz ocena kadry kierowniczej urzędu,
  3. zatwierdzanie okresowych ocen pracowników dokonywanych przez kadrę kierowniczą urzędu,
  4. udzielanie pełnomocnictw procesowych,
  5. upoważnia innych pracowników do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
  6. wykonywanie uchwal rady oraz przedkładanie na sesje sprawozdań z ich wykonania,
  7. prowadzenie gospodarki finansowej gminy,
  8. pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej gminy oraz gminnego zespołu reagowania kryzysowego,
  9. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla burmistrza przepisami prawa, regulaminem oraz uchwałami rady
 
§ 10. Pod nieobecność burmistrza za właściwe funkcjonowanie Urzędu odpowiada Sekretarz, któremu powierzone zostały obowiązki Zastępcy Burmistrza. Zakres zadań przypisany zastępcy określony został Zarządzeniem Burmistrza Gminy
i Miasta Nowe Miasteczko z dnia 12 lutego 2007 roku i obejmuje on:
  1. zastępstwo Burmistrza podczas nieobecności lub niemożności pełnienia obowiązków – kieruje sprawami gminy,
  2. wydaje w imieniu Burmistrza decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w granicach udzielonego upoważnienia,
  3. na podstawie upoważnienia Burmistrza składa oświadczenia woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem,
  4. sprawuje nadzór nad działalnością gminnych jednostek organizacyjnych,
  5. wykonuje inne zadania zlecone przez Burmistrza
Szczegółowy zakres powierzonych obowiązków określa zakres czynności oraz udzielone pełnomocnictwa i upoważnienia.
§ 11. 1. Sekretarz organizuje pracę urzędu, zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i odpowiednie warunki działania.
2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
  1. przygotowywanie projektów oraz zmian regulaminów i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji urzędu,
  2. gospodarowanie etatami i funduszem plac,
  3. nadzór nad poprawnością projektów przygotowywanych pism, decyzji oraz projektów aktów prawnych burmistrza i rady,
  4. usprawnianie pracy urzędu i nadzór nad doskonaleniem kadr,
  5. kontrola dyscypliny pracy,
  6. kontrola gospodarowania mieniem na terenie urzędu,
  7. nadzór nad bezpieczeństwem, higieną i ochroną przeciwpożarową w urzędzie,
  8. nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania interpelacji, skarg i wniosków,
  9. wykonuje zadania pełnomocnika ds. wyborów,
  10. sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie spraw powierzonych przez burmistrza,
  11. wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników urzędu bezpośrednio podległych, zgodnie ze strukturą organizacyjną Urzędu.
  12. pełnienie funkcji kierownika urzędu w razie nieobecności burmistrza na podstawie odpowiednich upoważnień,
  13. zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania urzędu,
  14. przygotowywanie wniosków pokontrolnych w sprawach personalnych,
  15. opracowywanie sprawozdań z działalności kontrolnej oraz prezentacja jej wyników przed organami gminy,
  16. przeprowadzanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze i pracownicze
  17. organizacja i przeprowadzanie ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
  18. organizacja i przeprowadzanie służby przygotowawczej
  19. planowanie kosztów utrzymania Urzędu oraz rozliczanie się z wydatków przewidzianych na ten cel,
  20. koordynuje współpracę zagraniczną z miastami partnerskimi.
  21. Jest pełnomocnikiem do spraw ochrony informacji niejawnych
  22. wykonywanie innych zadań na polecenie burmistrza,
 
§ 12. Skarbnik odpowiada za całokształt gospodarki finansowej gminy sprawując nadzór i sygnalizując odpowiednim organom stwierdzone uchybienia.
1. Skarbnik zapewnia prawidłowe wykonywanie zadań w zakresie spraw finansowych przez pracowników referatu finansowego, a także poprzez nadzór innych pracowników urzędu i jednostek organizacyjnych realizujących te zadania.
2.  Przy realizacji zadań Skarbnik bezwzględnie przestrzega przepisów prawa wewnętrznego i powszechnie obowiązujących m.in.: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o zamówieniach publicznych, ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami itp.
3. Do zadań skarbnika należy w szczególności:
  1. przygotowywanie projektu budżetu oraz bieżący nadzór nad jego wykonaniem przez gminne jednostki organizacyjne,
  2. nadzoru wykonywania obowiązków w zakresie prowadzenia rachunkowości
i obsługi księgowej budżetu,
  1. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  2. dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym,
  1. dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności sporządzonych dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
  2. kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych, nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej,
  3. sprawuje nadzór nad mieniem komunalnym,
  4. przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej gminy,
  5. przygotowywanie i opiniowanie projektów uchwal rady wywołujących skutki finansowe dla gminy,
  6. wykonywanie zadań kierownika referatu finansowego,
  7. opracowywanie założeń regulaminu kontroli wewnętrznej i innych aktów dotyczących spraw finansowych,
  8. opracowywanie okresowych planów kontroli w układzie przedmiotowo-podmiotowym,
  9. przygotowywanie wniosków pokontrolnych w sprawach merytorycznych,
  10. współdziałanie z osobami dokonującymi kontroli zewnętrznej,
  11. wykonywanie innych zadań na polecenie burmistrza.
 
Rozdział 3
Organizacja Urzędu
Strukturę organizacyjną urzędu określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik Nr 1 do Regulaminu
 
§ 13. W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska pracy:
  1. Referat Finansowo-Budżetowy (FB)
    • Stanowisko ds. księgowości budżetowej
    • Stanowisko ds. obsługi OKiS, płac Urzędu Miejskiego, OPS, pracowników interwencyjnych, robót publicznych
    • Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat,
    • Stanowisko ds. księgowości podatkowej,
    • Stanowisko ds. obsługi księgowej OPS, ewidencji księgowej, środków trwałych Urzędu Miejskiego
    • Stanowisko ds. ewidencji księgowej gospodarki wodno-ściekowej
    • Stanowisko ds. fakturowania, rozliczeń i windykacji gospodarki wodno- ściekowej oraz komunalnej,
    • Stanowisko ds. świadczeń rodzinnych
    • Stanowisko ds. funduszu alimentacyjnego oraz dodatków mieszkaniowych.
 
 
  1. Referat ds. inwestycji, gospodarki komunalnej i spraw środowiskowych (IGKiSŚ)
    • Kierownik referatu
    • Stanowisko ds. gospodarki komunalnej i spraw środowiskowych
    • Stanowisko ds. inwestycji, drogownictwa oraz pozyskiwania środków zewnętrznych
    • Stanowisko ds. ochrony środowiska, spraw gospodarki komunalnej, windykacji,
    • Stanowisko ds. pozyskiwania środków zewnętrznych oraz promocji
    • Stanowisko ds. zamówień publicznych oraz planowania przestrzennego
    • Stanowisko ds. rolnych, leśnych oraz ewidencji działalności gospodarczej,
    • Stanowisko ds. mienia komunalnego i obrotu nieruchomościami
    • Stanowisko ds. gospodarki wodno-ściekowej, koordynator prac pracowników ds. obsługi technicznej
    • Pracownicy ds. obsługi technicznej – konserwatorzy.
  2. Referat Organizacyjny (OR)
    • Stanowisko ds. obsługi sekretariatu i oświaty
    • Stanowisko ds. organizacyjnych i kadr
    • Stanowisko ds. obsługi Biura Rady
    • Pracownicy gospodarczy – sprzątaczka-woźna
  3. Stanowisko Z-cy Kierownika USC oraz windykacji należności podatkowych (USC)
  4. Stanowisko ds. ewidencji ludności i obsługi biura podawczego (SO)
  5. Stanowisko ds. informatycznych (INF)
  6. Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej (ZKiOC)
  7. Radca prawny (RP)
  8. Straż Miejska (SM)
    • Inspektor Straży Miejskiej
    • Stanowisko ds. obsługi Straży Miejskiej, ewidencji i egzekucji grzywien
i mandatów
 
Rozdział 4
Zadania ogólne kierowników i pracowników
 
§ 14. 1. Praca Referatów kierują kierownicy. W przypadku nieobecności kierownika referatem kieruje pracownik, który zastępstwo ma ustalone w szczegółowym zakresie czynności, uprawnień i odpowiedzialności lub ustanowiony zastępca kierownika.
2. Referaty dzielą się na stanowiska pracy, które ustanawia burmistrz w zależności od potrzeb realizacji zadań własnych, zleconych i powierzonych.
3. W celu zapewnienia realizacji zadań o szczególnym znaczeniu dla gminy, burmistrz może powołać w drodze zarządzenia zespół zadaniowy lub pełnomocnika do realizacji określonych zadań.
§ 15. 1. Kierownicy odpowiedzialni są za organizacje pracy i merytoryczna działalność referatów, dyscyplinę pracy pracowników, realizacje powierzonych im zadań oraz udostępnianie informacji publicznej w zakresie spraw merytorycznych prowadzonych w referacie, a w szczególności za:
  1. właściwe wypełnianie obowiązków przez podległych im pracowników,
  2. właściwe i terminowe załatwianie spraw,
  3. zgodność z prawem wydawanych decyzji,
  4. opracowywanie projektów zarządzeń, decyzji, uchwał, umów pod względem merytorycznym w zakresie prowadzonych spraw,
  5. właściwe przyjmowanie, obsługę interesantów,
  6. właściwe rozpatrywanie skarg i wniosków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi,
2. Do obowiązków kierowników należy m.in.:
  1. opracowywanie wniosków do projektu budżetu oraz projektów planów finansowych,
  2. realizowanie planu finansowego w zakresie działania referatu oraz dokonywanie bieżącej i okresowej analizy wykonania planu,
  3. przestrzegania przepisów dotyczących dyscypliny finansów publicznych,
  4. opracowywanie projektów i realizacja przyjętych programów, przekazanych do realizacji referatu,
  5. nadzór nad opracowywaniem sprawozdań i informacji wynikających
z przepisów prawa oraz projektów uchwał rady bądź zarządzeń burmistrza lub jego poleceń,
  1. nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników zarządzeń w sprawie organizacji pracy urzędu,
  2. nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników tajemnicy służbowej i innych tajemnic wynikających z przepisów prawa materialnego,
  3. nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, informacji niejawnych oraz eksploatacji systemów informatycznych,
  4. nadzór nad utrzymaniem aktualności informacji umieszczonych w Biuletynie Informacji Publicznej oraz informacji na stronie internetowej gminy w zakresie działania referatu,
  5. nadzór nad właściwym archiwizowaniem dokumentacji archiwalnej,
  6. nadzór nad właściwym użytkowaniem składników majątkowych urzędu przez pracowników referatu,
  7.  zapewnienie przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych,
  8. zapoznawanie nowo zatrudnionych pracowników w referacie
z obowiązującymi regulaminami, zarządzeniami oraz innymi przepisami prawa obowiązującymi na stanowisku pracy,
  1. prowadzenie indywidualnych szkoleń podległych pracowników na stanowisku pracy,
 
 
 
3. Kierownicy referatów współpracują w szczególności:
  1. ze skarbnikiem w zakresie propozycji planowania zadań do projektu budżetu i wydatków wynikających z uchwały budżetowej,
  2. z sekretarzem w zakresie zapewnienia właściwego funkcjonowania urzędu oraz organizacji obsługi interesantów,
  3. z pełnomocnikiem ochrony informacji w zakresie realizacji przepisów ustawy
o ochronie informacji niejawnych
  1. z pracownikiem ds. pozyskiwania środków zewnętrznych oraz promocji
w zakresie pozyskiwania funduszy pomocowych, przygotowywania wniosków o dofinansowanie, prawidłowego wydatkowania i rozliczania funduszy pomocowych,
4. Ponadto kierownicy referatów:
  1. inspirują różne rozwiązania i propozycje zmierzające do najkorzystniejszego
i najlepszego wykonywania zadań gminy,
  1. ponoszą odpowiedzialność za pracę referatów,
  2. przygotowują szczegółowe zakresy czynności, uprawnień i odpowiedzialności dla podległych im pracowników
  3. pisemnie wyznaczają pracownika, który będzie go zastępował wpisując to do szczegółowego zakresu czynności, uprawnień i odpowiedzialności.
5. Szczegółowe zakresy czynności, uprawnień i odpowiedzialności dla samodzielnych stanowisk pracy przygotowuje sekretarz gminy i miasta.
 
§ 16. 1. Pracownicy urzędu odpowiedzialni są za:
  1. znajomość przepisów prawa związanych z wykonywaniem powierzonych zadań,
  2. wykonywanie powierzonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  3. prowadzenie dokumentacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
  4. zgodne z prawem opracowywanie decyzji, pism itp.,
  5. właściwe przyjmowanie i obsługę interesantów,
  6. przestrzeganie terminów załatwiania spraw,
  7. ewidencjonowanie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji,
  8. należyte wykonywanie obowiązków pracowniczych, przestrzeganie dyscypliny pracy,
  9. naruszenie tajemnicy służbowej i innych tajemnic wynikających z przepisów prawa materialnego,
  10. naruszenie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, informacji niejawnych oraz eksploatacji systemów informatycznych,
  11. nie przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych,
  12. wykonywanie wszelkich innych zadań przydzielonych w zakresie czynności lub zleconych przez przełożonych jeżeli nie naruszają prawa.
 
 
 
 
 
 
 
Rozdział 5
Zadania referatów i samodzielnych stanowisk pracy
 
§ 17. Stanowiska samodzielne podległe Burmistrzowi:
  1. Stanowisko Z-cy Kierownika USC oraz windykacja należności podatkowych
i cywilnoprawnych:
  1. rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych wpływ na stan cywilny osób,
  2. sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
  3. sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
  4. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
  5. stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
  6. wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
  7. wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
  8. postępowań cywilnych i karnych, w tym:
    1. ustanawiania pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie
    2. przyjmowania pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora
  9. realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP ze szczególnym uwzględnieniem zadań związanych z rejestracją osób podlegających kwalifikacji wojskowej,
  10. organizacja kwalifikacji wojskowej,
  11. wykonywanie zadań wynikających z ustawy o cudzoziemcach,
  12. realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o repatriacji,
  13. windykacja należności podatkowych i cywilnoprawnych na etapie egzekucyjnym i sądowym.
2. Stanowisko ds. ewidencji ludności i obsługi biura podawczego
  1. prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności,
  2.  wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
  3. wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
  4. upowszechniania numeru identyfikacyjnego PESEL
  5. przestrzegania dyscypliny meldunkowej,
  6. współpraca z organami policji, prokuratury, ZUS i Centralnym Rejestrem Skazanych
  7. organizacja zbiórek publicznych
  8. wydawania decyzji o bezpieczeństwie imprez masowych
  9. prowadzenie spraw związanych z obsługa biura podawczego,
a w szczególności:
  1. przyjmowanie wszelkiego rodzaju korespondencji,
  2. rejestracja pism wchodzących do Urzędu w systemie FINN,
  3. rozdzielanie pism na poszczególne stanowiska pracy
 
 
 
 
3. Stanowisko pracy ds. informatycznych
  1. administrowanie siecią i systemami informatycznymi urzędu,
  2. analizowanie potrzeb urzędu w zakresie systemów informatycznych i sprzętu komputerowego,
  3. kierowanie pracami dotyczącymi zastosowania komputerów i systemów informatycznych w urzędzie,
  4. realizacja zadań związanych w wdrażaniem systemów informatycznych,
  5. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemów informatycznych,
  6. administrowanie, przy współudziale referatów, samodzielnych stanowisk  strony internetowej gminy,
  7. administrowanie strony Biuletynu Informacji Publicznej.
 
 
4. Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
  1. przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
  2. współdziałanie z organami wojskowymi,
  3. tworzenie formacji obrony cywilnej,
  4. nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
  5. nakładanie świadczeń na rzecz obrony,
  6. przygotowanie zakwaterowania sił zbrojnych,
  7. planowanie zaopatrzenia materiałowo-technicznego oraz rozdzielania środków finansowych przeznaczonych do wykonania zadań obrony cywilnej,
  8. organizowanie szkoleń z zakresu obrony cywilnej,
  9. opracowywanie projektów planów rocznych rzeczowych i finansowych związanych z utrzymaniem i działalnością OSP
  10. prowadzi sprawy związane z Ochotniczymi Strażami Pożarnymi
 
5. Radca prawny
  1. realizacja zadań zgodnie z ustawą o radcach prawnych,
  2. obsługa prawna urzędu, w tym sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów prawa przez kierowników i pracowników,
  3. opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów aktów prawa miejscowego, projektów uchwał przedkładanych przez burmistrza radzie,
  4. opiniowanie projektów umów i porozumień zawieranych przez organy gminny z innymi podmiotami,
  5. wydawania opinii z zakresu działania organów gminy,
  6. prowadzenie spraw sądowych, sprawowanie zastępstwa procesowego
w sądach powszechnych i sądów administracyjnych.
 
6. Straż Miejska
Straż wykonuje zadania w zakresie ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa wynikające z ustaw i aktów prawa miejscowego.
  1. Do zadań Inspektora Straży Miejskiej należy:
  2. ochrona bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych,
  3. czuwanie nad porządkiem
  4. obsługa systemu CEPIK i wykonywanie czynności związanych
z obsługą fotoradaru,
  1. współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia
i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń
  1. zabezpieczanie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb,
  2. współpraca z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
  3. kontrola realizacji obowiązków z zakresu utrzymania porządku
i czystości wynikających z przepisów ustawowych i prawa miejscowego,
  1. kierowania wniosków o ukaranie do Kolegium osób popełniających wykroczenia (za wykroczenia nie zastrzeżone dla innych organów)
  2. prowadzenie spraw dotyczących osób skierowanych przez sąd do nieodpłatnej dozorowanej pracy na cele społeczne.
  1. Do zadań stanowiska ds. obsługi Straży Miejskiej, ewidencji i egzekucji grzywien i mandatów należy:
  1. bieżące prowadzenie ewidencji finansowej mandatów i grzywien,
  2. analiza wpłat w zakresie przypisanych czynności,
  3. windykacja należności w zakresie j/w,
  4. kierowanie spraw na drogę postępowania egzekucyjnego, sądowego
  5. prowadzenie sekretariatu Straży Miejskiej w tym spraw związanych
z korespondencją,
  1. prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją, przygotowywane zarządzeń w sprawie inwentaryzacji, prowadzenie ksiąg inwentarzowych Urzędu Miejskiego dotyczących środków trwałych
i pozostałych środków trwałych
 
§ 17. Referat Finansowo-Budżetowy – podległy Skarbnikowi Gminy i Miasta
  1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza,
  2. udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonaniu budżetu gminy,
  3. zapewnienie obsługi finansowo-ksiegowej i kasowej urzędu,
  4. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy,
  5. przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonywania obowiązków
z zakresu sprawozdawczości,
  1. sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarka finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
  2. prowadzenie ksiąg rachunkowych, rozliczanie inwentaryzacji,
  3. dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego, przygotowywanie sprawozdań finansowych,
  4. prowadzenie obsługi finansowej Ośrodka Kultury i Sportu oraz Ośrodka Pomocy Społecznej,
  5. sporządzanie dokumentacji płacowej,
  6. wykonywanie zadań wynikających z ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,
  7. prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
  8. gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
  9. przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat
  10. podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
  11. prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
  12. przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków
i opłat,
  1. naliczanie opłat za pobór wody z wodociągu miejskiego i wodociągów wiejskich,
  2. naliczanie opłat za zrzut ścieków do sieci kanalizacyjnej,
  3. naliczanie opłat za najem lokali mieszkalnych, dzierżawę lokali użytkowych, pomieszczeń gospodarczych, opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych,
  4. sporządzanie umów na dostawę wody i zrzut ścieków,
  5. prowadzenie dokumentacji lokali mieszkalnych, użytkowych, ogrodów przydomowych,
  6. prowadzenie ksiąg cmentarnych
  7. prowadzenie spraw z zakresu świadczeń rodzinnych
  8. prowadzenie spraw związanych z dodatkami mieszkaniowymi,
  9. prowadzenie spraw z zakresu funduszu alimentacyjnego
 
§ 18. Referaty podległe Sekretarzowi Gminy i Miasta:
 
  1. Referat Organizacyjny:
  1. zapewnienie sprawnego funkcjonowania urzędu,
  2. zapewnienie zgodności działania urzędu z przepisami prawa i obsługi prawnej urzędu,
  3. utrzymanie porządku i czystości w urzędzie,
  4. prowadzenie spraw związanych z wyborami i referendami przeprowadzanymi na terenie gminy
  5. obsługa organizacyjna spotkań i narad z udziałem burmistrza
  6. prowadzenie spraw kadrowych i socjalnych pracowników urzędu oraz przechowywanie akt osobowych pracowników,
  7. prowadzenie spraw kadrowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz przechowywanie akt osobowych,
  8. prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy pracowników,
  9. prowadzenie spraw związanych z:
    1. naborem pracowników,
    2. dokształcaniem i szkoleniem pracowników,
    3. oceną pracowników
  10. przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków,
  11. prowadzenie centralnych rejestrów:
    1. skarg i wniosków,
    2. zarządzeń,
    3. pełnomocnictw i upoważnień,
  12. organizowanie praktyk uczniowskich i studenckich w urzędzie
  13. przekazywanie organowi nadzoru zarządzeń w celu badania ich zgodności
z prawem oraz przesyłanie zarządzeń będącymi aktami prawa miejscowego do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
  1. kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych dla pracowników,
  2. prowadzenie spraw w zakresie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
  3. zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej urzędu jako pracodawcy,
  4. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie pozyskiwania miejsc pracy w ramach staży, przygotowania zawodowego, robót publicznych, prac interwencyjnych, prac społecznie – użytecznych oraz naliczanie refundacji
z tytułu zatrudnienia tych osób,
  1. kontrola wykorzystania zwolnień lekarskich
  2. ewidencja pieczęci urzędowych,
  3. przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, Sekretarzem,
  4. zaopatrywanie Urzędu w materiały biurowe i kancelaryjne,
  5. prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych,
  6.  prowadzenie spraw związanych z zadaniami gminy jako organu prowadzącego przedszkola, szkoły i placówki oświatowe:
    • zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych
    • utrzymania tych jednostek,
    • kształtowania sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
  7. przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
  8. ewidencja czasu pracy pracowników,
  9. zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji,
  10. współpraca z właściwymi merytorycznie referatami i stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
  11. protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
  12. prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
  13. prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień rady i jej komisji oraz przechowywanie tych dokumentów.
 
 
  1. Referat ds. inwestycji, gospodarki komunalnej i spraw środowiskowych
  2. przygotowanie materiałów do dokumentów planistycznych gminy,
2) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
  1. koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  2. przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
  3. prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  4. ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
  5. dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  6. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy
i zagospodarowania terenu,
  1. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic
i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości,
  1. wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków,
  2. realizowanie przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie
  3. zarządzanie siecią dróg gminnych, planowanie budowy, modernizacji
i remontu,
  1. koordynacja i obsługa współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych,
  2. realizowanie przepisów ustawy „Prawo energetyczne”
  3. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych,
  4. opracowywanie programów gospodarczych, w tym wykonywanie prac studialnych i prognostycznych
  5. prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa wynikających z ustaw szczególnych
w zakresie produkcji roślinnej i zwierzęcej, łowiectwa, statystyki rolnej,
  1. wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
  2. ewidencja działalności gospodarczej,
  3. wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  4. realizacja polityki mieszkaniowej gminy,
  5. zarząd nieruchomościami wspólnymi,
  6. egzekucja w sprawach lokalowych i usuwanie skutków samowoli mieszkaniowej,
  7. ustalanie stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe,
  8. tworzenie i utrzymywanie terenów zielonych, wysypiska,
  9. prowadzenie Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska,
  10. pozyskiwanie środków pozabudżetowych z dotacji unijnych,
  11. gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę,
  12. ewidencja lokali użytkowych oraz gruntów dzierżawionych w zasobach komunalnych,
  13. prowadzenie ewidencji mienia gminy,
  14. opłaty za użytkowanie wieczyste,
  15. komunalizacja gruntów,
  16. nadzór nad gospodarką ściekową i funkcjonowaniem gospodarki kanalizacyjnej,
  17. nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem oczyszczalni ścieków,
  18. nadzór nad pracownikami ds. obsługi technicznej, pracownikami robót publicznych, prac interwencyjnych, prac społeczno-użytecznych,
 
§ 19. Szczegółowy zakres obowiązków, zadań i uprawnień określają indywidualne umowy wraz z zakresem czynności, uprawnień i odpowiedzialności opracowywanym przez bezpośredniego przełożonego i znajdujące się w aktach osobowych pracownika.
 
Rozdział 6
Zasady podpisywania pism, decyzji, zarządzeń
§ 20. 1. Burmistrz podpisuje:
1) zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne,
2) pisma związane z reprezentowaniem gminy Nowe Miasteczko na zewnątrz,
3) pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie bieżącej działalności gminy,
 4) odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników referatu
i samodzielnych stanowisk,
  1. decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników urzędu,
  2. pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników urzędu,
  3. pisma zawierające oświadczenia woli urzędu jako pracodawcy,
  4. pełnomocnictwa do reprezentowania gminy przed sądami i organami administracji,
  5. odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych,
  6. pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych,
  7. pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych,
  8. inne pisma jeżeli ich podpisywanie burmistrz zastrzegł dla siebie.
§ 21. Sekretarz, skarbnik, kierownicy referatów i inni pracownicy podpisują decyzje, postanowienia oraz pisma i dokumenty na podstawie udzielonych im upoważnień lub pełnomocnictw szczególnych.
§ 22. 1. Dokumenty przedkładane do podpisu burmistrza parafowane są przez pracownika przygotowującego dokument, zgodnie z przepisami instrukcji kancelaryjnej.
2. Dokumenty przedkładane do podpisu burmistrza powodujące skutek finansowy parafowane są przez pracownika przygotowującego dokument, zgodnie z przepisami instrukcji kancelaryjnej, przez kierownika, oraz przez skarbnika.
 
Rozdział 7
Tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków
§ 23. 1. Burmistrz Gminy i Miasta przyjmuje interesantów w sprawach skarg
i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 1400- 1700.
2. Pracownicy urzędu obowiązani są przyjmować interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy.
3. Informacje o dniach i godzinach przyjęć w sprawach skarg i wniosków podane są do publicznej wiadomości (poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń)
§ 24. 1. Obsługę interesantów w sprawach skarg i wniosków prowadzi osoba obsługująca biuro podawcze.
2. Skargi i wnioski złożone telefonicznie, telegraficznie lub ustnie przyjmowane są do protokołu.
3. Skargi i wnioski są wpisywane do rejestru „Skarg i wniosków” przez pracownika zatrudnionego na stanowisku do spraw Organizacyjnych i Kadr a następnie przekazywane do osoby, której zlecono załatwienie sprawy.
4. Zasady rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków reguluje kodeks postępowania administracyjnego.
§ 25. 1. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje burmistrz, a w przypadku jego
nieobecności sekretarz.
2. Osoby, którym przekazano skargi lub wnioski do załatwienia zobowiązane są do powiadomienia pracownika na stanowisku Organizacyjnym i Kadr o sposobie załatwienia sprawy poprzez przekazanie kopii odpowiedzi udzielonej zainteresowanemu.
§ 26. 1. Skargi i wnioski, które nie wymagają postępowania wyjaśniającego powinny być rozpatrywane i załatwiane niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni. Inne skargi i wnioski w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania.
2. W razie nie załatwienia skargi lub wniosku w terminie określonym w pkt 1 należy zawiadomić o tym zainteresowane osoby podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia.
3. Odpowiedzi na skargi i wnioski powinny być jasne. W przypadku zajęcia negatywnego stanowiska odpowiedź musi zawierać wyczerpujące uzasadnienie prawne i faktyczne.
§ 27. 1. Bieżący nadzór nad organizacją przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków sprawuje sekretarz
2. Wszystkie stanowiska odpowiedzialne za merytoryczne załatwianie skarg
i wniosków obywateli obowiązane są przestrzegać terminu i sposobu ich załatwiania.
 
 
Rozdział 8
Zabezpieczenie akt i mienia urzędu
§ 28. 1. Akta, pieczątki, komputery i inne przedmioty (urządzenia służbowe) powinny być zabezpieczone przed dostępem osób postronnych.
2. Zabranie dokumentów i wyposażenia poza teren urzędu wymaga zgody bezpośredniego przełożonego.
§ 29. Pracownik opuszczający jako ostatni lokal biurowy obowiązany jest zamknąć ten lokal, a klucz umieścić w przeznaczonej na ten cel gablocie.
§ 30. 1. Zezwoleń na pozostawanie w biurze poza godzinami pracy udziela burmistrz lub sekretarz, a w przypadku ich nieobecności skarbnik.
2. Pracownik, który uzyskał zezwolenie na pozostanie w biurze poza godzinami służbowymi, obowiązany jest ustalić z osobą zezwalającą sposób zamknięcia budynku urzędu.
 
Rozdział 9
Postanowienia końcowe
§ 31. Obowiązki pracodawcy i pracownika, czas pracy, urlopy i zwolnienia od pracy, porządek i dyscyplinę pracy oraz zasady usprawiedliwiania, kary za naruszenie porządku i dyscypliny pracy, wypłatę wynagrodzeń, bezpieczeństwo i higienę pracy oraz ochronę przeciwpożarową, ochronę pracy kobiet i młodocianych określa kodeks pracy oraz regulamin pracy urzędu.
§ 32. Tracą moc zarządzenia:
1) Nr 8/2003 z dnia 10 marca 2003 roku Burmistrza Gminy i Miasta w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku,
2) Nr 27/2004 z dnia 7 maja 2004 roku Burmistrza Gminy i Miasta w sprawie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku,
3) Nr 16/2005 z dnia 20 czerwca 2005 roku Burmistrza Gminy i Miasta w sprawie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku,
4) Nr 19/2005 z dnia 10 listopada 2005 roku Burmistrza Gminy i Miasta w sprawie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku,
5) Nr 35/2007 z dnia 28 czerwca 2007 roku Burmistrza Gminy i Miasta w sprawie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku,
6) Nr 9/2008 z dnia 17 marca 2008 roku Burmistrza Gminy i Miasta w sprawie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku,
7) Nr 41/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 roku Burmistrza Gminy i Miasta w sprawie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku,
8) Nr 56/2008 z dnia 29 września 2008 roku Burmistrza Gminy i Miasta w sprawie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku
 
§ 33. 1. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy i Miasta
i Kierownikom referatów.
2. Zobowiązuje się kierowników do zapoznania z treścią regulaminu podległych im pracowników.
3. Zobowiązuję pracowników do przestrzegania zapisów zawartych w regulaminie.
 
§ 34. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
 
ZAŁĄCZNIK NR 1
SCHEMAT ORGANIZACYJNY URZĘDU
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
« powrót do poprzedniej strony