Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Szczegóły informacji

XLIV/265/2014

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XLIV

Kadencja: VI

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i obowiązuje do dnia 30 czerwca 2021 roku.

Data podjęcia/podpisania: 2014-08-21

Tytuł aktu:

w sprawie: ustalenia zasad i trybu udzielania dotacji celowej z budżetu gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków znajdujących się na terenie gminy Nowe Miasteczko.

Na podstawie:

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U.
z 2013r. poz. 885 ze zm. w związku z art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków
i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 ze zm.)

Treść:

§ l. 1. Z budżetu Gminy Nowe Miasteczko mogą być udzielane dotacje celowe na dofinansowanie
prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku, wpisanym do rejestru
zabytków, znajdującym się na obszarze gminy.
2. Celem dotacji jest wspieranie i uzupełnienie działań właścicieli lub posiadaczy zabytków dla
zapewnienia ochrony i konserwacji wartościowych elementów substancji zabytkowej tworzących
ramy przestrzeni publicznej mających istotne znaczenie w kreowaniu wizerunku Gminy Nowe
Miasteczko.
3. Dotacja może być udzielona na dofinansowanie nakładów koniecznych na wykonanie w danym
roku budżetowym prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku,
o którym mowa w § 1 ust 1.
4. Dotacja może być udzielona na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane
obejmujące nakłady konieczne na:
l) sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich,
2) przeprowadzenie badań konserwatorskich lub architektonicznych
3) wykonanie dokumentacji konserwatorskiej,
4) opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich,
5) wykonanie projektu budowlanego zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego,
6) sporządzenie projektu odtworzenia kompozycji wnętrz,
7) zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku,
8) stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym
dla zachowania tego zabytku,
9) odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo ich całkowite odtworzenie,
z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego zabytku kolorystyki,
10) odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku, jeżeli odtworzenie to nie przekracza 50%
oryginalnej substancji tej przynależności,
11) odnowienie lub całkowite odtworzenie okien, w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i
drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych,
12) modernizację instalacji elektrycznej w zabytkach drewnianych lub zabytkach, które posiadają
oryginalne, wykonane z drewna części składowe i przynależności,
13) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej,
14) uzupełnianie narysów ziemnych dzieł architektury obronnej oraz zabytków archeologicznych
nieruchomych o własnych formach krajobrazowych,
15) działania zmierzające do wyeksponowania istniejących, oryginalnych elementów zabytkowego
układu parku lub ogrodu,
16) zakup materiałów konserwatorskich i budowlanych, niezbędnych do wykonania prac i robót przy
zabytku wpisanym do rejestru, o których mowa w pkt 7 -15,
17) zakup i montaż instalacji przeciw włamaniowej, przeciwpożarowej i odgromowej.
§ 2. Dotacja może być udzielona osobom fizycznym lub innym podmiotom posiadającym tytuł prawny
do zabytku, wpisanego do rejestru zabytku, znajdującego się na obszarze Gminy Nowe Miasteczko,
wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa
rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.
§.3.1. Rada na dany rok budżetowy określa wysokość kwoty przeznaczonej na dotacje celową
w ramach możliwości finansowych Gminy.
2. Łączna kwota dotacji udzielonych ze środków publicznych na dofinansowanie prac
konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku, o którym mowa w § 1 ust. 1 ,nie może przekroczyć 50 % nakładów koniecznych na wykonanie tych prac lub robót.
§ 4. l. Ubiegający się o dotację winien złożyć wniosek o dotację wraz z następującymi załącznikami:
1) decyzją o wpisie do rejestru zabytków obiektu, którego dotyczą prace lub roboty,
2) dokumentem potwierdzającym posiadanie tytułu prawnego do zabytku,
3) harmonogramem oraz kosztorysem przewidywanych prac lub robót ze wskazaniem źródeł ich
finansowania,
4) decyzją właściwego organu ochrony zabytków zezwalającą na przeprowadzenie prac lub robót oraz
projektem i pozwoleniem na budowę, gdy wniosekr;lotyczy prac lub robót przy zabytku nieruchornym
lub programem prac, gdy wniosek dotyczy prac przy zabytku ruchomym.
2. Wzór wniosku o udzielenie dotacji stanowi załącznik nr 1 do przedmiotowej uchwały.
§ 5. Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie dotacji uwzględnia się następujące kryteria:
1) dostępność dla ogółu społeczności lokalnej i turystów,
2) stan zachowania obiektu,
3) fakt kontynuowania prac,
4) wysokość zaangażowanych środków własnych.
§ 6. l. Wnioski o dotację składa się do Burmistrza Gminy i Miasta Nowe Miasteczko. Burmistrz
rozpatruje kompletne wnioski, które wpłyną w terminie, o którym mowa w § 8 ust.1.
2. Dotację, o której mowa w niniejszej uchwale przyznaje Rada Miejska w Nowym Miasteczku w
drodze odrębnej uchwały.
3. W uchwale, o której mowa w ust. 2 określa się nazwę otrzymującego dotację, prace lub roboty, na
wykonanie których przyznano dotację oraz kwotę przyznanej dotacji.
4. Wysokość udzielonej dotacji może być niższa od wysokości wnioskowanej dotacji.
5. Przekazanie dotacji nastąpi w całości po zakończeniu prac, na wykonanie których została
przyznana dotacja i przyjęciu rozliczenia.
§ 7. Przekazanie dotacji następuje na podstawie umowy, która powinna zawierać elementy określone
wart. 250 ustawy o finansach publicznych.
§ 8.1. Kompletne wnioski o przyznanie dotacji należy składać do 30 września każdego roku.
2. W przypadkach szczególnych np. katastrofy, zagrożenia zabytku i innych uzasadnionych
przypadkach wniosek można złożyć w dowolnym terminie w trakcie roku budżetowego.
§ 9.1. Wnioskodawca, który jest przedsiębiorcą, do wniosku o udzielenie dotacji winien dołączyć
informację o pomocy publicznej otrzymanej przed dniem złożenia wniosku - sporządzoną w zakresie i
według zasad określonych w mi. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach
dotyczących pomocy publicznej ( Dz. U. z 2007 roku, Nr 59, poz.404 z późno zm.).
2. Wnioskodawca określony w pkt.1, ubiegający się o pomoc de minimis zobowiązany jest do
przedłożenia wraz z wnioskiem:
1) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o
pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis
otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie:
2) inne informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis określone w rozporządzeniu Rady
Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji. przedstawianych przez podmiot
ubiegający się o pomoc de minimis (tj. Dz.U. Nr 53 poz. 311 ze zm.)
3. Udzielenie dotacji na prace lub roboty budowlane na rzecz podmiotu, o których mowa w ust. 1
dokonywane jest zgodnie z przepisami niniejszej uchwały wraz z dochowaniem zasad określonych w
przepisach prawa regulujących udzielanie pomocy publicznej dla przedsiębiorców - rozporządzenie
",Komisji (WE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu
o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. EU L Nr 352 z 24.12.2013 ).
§.10 Podmiot dotowany jest zobowiązany do wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem oraz dowydatkowania przyznanych środków na realizację wskazanego zadania zgodnie z przepisami ustawyPrawo Zamówień Publicznych, o ile dotowany zobowiązany jest do stosowania tych ustaw.
§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Nowe Miasteczko.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego i obowiązuje do dnia 30 czerwca 2021 roku.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Nowe Miasteczko
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Połońska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-08-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Połońska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-09-01 08:48:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-09-01 09:21:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2014-09-01 09:21:51
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1172 raz(y)